18 juli 2020

Direct mailing versturen? Deze 4 stappen doorlopen we met jou.

Een direct mailing is een boodschap gericht aan potentiële klanten. Wanneer je dit wil versturen, zijn er een aantal stappen die je moet doorlopen. We vertellen je er alles over in deze blog!

Stap 1: Bedenken van concept

Alles start bij het bedenken van je concept. Wat is het doel van je direct mailing en wat wil je ermee bereiken, dat is de eerste vraag die je moet stellen. Wil je een high level product lanceren of net een ecologisch concept voorstellen? Verstuur je een uitnodiging voor een opendeurdag of wil je eerder top of mind blijven bij je klant?

Gebruik hierbij de drie W-vragen: wie, wat en waarom? Enkel zo kan je de belangrijkste informatie verwerken in je direct mailing. Door de juiste parameters op voorhand op te stellen, behaal je het resultaat dat je voor ogen had. Bij Printsalon denken we graag proactief mee over de mogelijkheden en technieken van jouw direct mailing.

Stap 2: Voorstel opmaken

Nadat het concept is bedacht, werken we een voorstel voor je uit. Van de papiersoorten tot het type afwerking: we denken aan alle details. Ook wanneer je een gadget wil laten bedrukken, denken we na over de technische zaken. Want heb je een idee in je hoofd dat technisch moeilijk haalbaar is? Dan informeren we je hier over en zorgen we ook meteen voor een waardig alternatief. Zodat je verder kan in plaats van opnieuw moet beginnen. Je weet waar je aan toe bent, zodat je weinig tot geen tijd verliest.

Stap 3: Bestanden opmaken

Staat het concept op punt? Is al het materiaal gekozen en goedgekeurd? Dan is je direct mailing bijna klaar voor vertrek! Het enigste wat nog moet gebeuren is het opmaken van de bestanden. Kan je hier zelf voor zorgen? Dan ontvangen we de bestanden graag van jou. Heb je er hulp bij nodig? Dan staat ons team van grafische mooimakers voor je klaar!

Wist je dat de kracht van een direct mailing vaak in de personalisering zit? Van aanspreking tot beeld, gadget of tekst. Het kan per persoon aangepast worden. Je direct mailing is helemaal geslaagd wanneer de ontvanger zich volledig voelt aangesproken, een personalisering draagt hieraan bij!

Naast de opmaakbestanden ontvangen we ook graag de adresgegevens in een Excel-bestand. Wij zorgen vervolgens dat dit bestand technisch klaar is voor de handling.

Wist je dat…

We bij Printsalon ook acties kunnen opzetten om databases op te bouwen? Dit deden we in het verleden al eerder voor een van onze klanten. Dus vraag ernaar bij jouw Printsalon in de buurt.

Stap 4: Handling

Als laatste stap is er de handling: de direct mailing volledig klaarmaken voor verzending. We combineren de juiste brief met de juiste enveloppe, het juiste doosje of het juiste gadget. Is iedere direct mailing volledig samengesteld? Dan sturen we ze uit voor verzending. Heb je liever dat we enkel je mailing klaarmaken voor verzending maar niet fysiek uitsturen? Ook dat kunnen we perfect!

Printsalon: jouw ondersteuning van A tot Z

Heb je een idee? Kom langs of bel en vertel ons erover! We doen niets liever dan je idee tastbaar te maken! Zijn we eenmaal op de hoogte over je idee? Dan moet jij je verder nergens druk over maken, het is net die taak die wij met veel plezier op ons nemen. Wij zorgen voor een indrukwekkend eindresultaat dat het juiste gevoel losmaakt, welke de doelstelling je ook voor ogen hebt met je direct mailing.